Wiadomości branżowe

Polish Independent Music Compilation – czyli nowa jakość na polskiej scenie muzycznej

Już 15 grudnia 2013r. podczas targów Music Bazaar w Warszawie przewidziana jest premiera płyty „Polish Independent Music Compilation vol. 1”. Projekt, który zrodził się w głowie Darka Kalbarczyka z zespołu V8, dojrzewał przez kilka miesięcy aby ostatecznie przyjąć formę oddolnej inicjatywy muzycznej mającej na celu promocję polskiej muzyki niezależnej. NuPlays jest oficjalnym partnerem

Już 15 grudnia 2013r. podczas targów Music Bazaar w Warszawie przewidziana jest premiera płyty ?Polish Independent Music Compilation vol. 1?. Projekt, który zrodził się w głowie Darka Kalbarczyka z zespołu V8, dojrzewał przez kilka miesięcy aby ostatecznie przyjąć formę oddolnej inicjatywy muzycznej mającej na celu promocję polskiej muzyki niezależnej. NuPlays jest oficjalnym partnerem tej inicjatywy i dystrybutorem krążka w formie cyfrowej.

Na podstawie ponad setki zgłoszeń wybrano 17 zespołów prezentujących różne style muzyczne – począwszy od rocka, poprzez punk aż do metalu. Kapituła składająca się z ludzi zaangażowanych w realizację i promocję projektu dokonując wyboru kierowała się dwoma kryteriami: jakością nadesłanego materiału oraz dotychczasowymi działaniami muzyków związanych z promocją swojej twórczości.

Jak wspomniał Darek Kalbarczyk podczas wywiadu w Radiu Bemowo FM: ?(?) zależało nam na zespołach, które są zaangażowane w stu procentach w to co robią, które inwestują w siebie i ciężko pracują promując swoją twórczość?. Między innymi dlatego wydawnictwo jest finansowane nie tylko ze środków pozyskanych od sponsorów ale również przez same zespoły.

Jakie instytucje są zaangażowane w realizację projektu? Wydawcą został A&K Production House czyli Kostek Andriejew, który zajął się kwestiami formalnymi (umowami z zespołami, umowami z dystrybutorami, formalnościami związanymi z prawami autorskimi). Jeśli mowa o dystrybucji, jej cyfrową wersją zajmą się: Muzodajnia.pl, NuPlays Polska oraz Live Nation Store natomiast medialną promocją między innymi: Radio Bemowo FM, Fabryka Zespołów, Top Guitar, Death Magnetic.pl a także Klub Progresja oraz targi Music Baazar, które odbędą się 15 grudnia 2013r. w warszawskiej Stodole. Na targach po raz pierwszy będzie można nabyć płytę CD. Dzięki Fonografice wydawnictwo będzie dostępne jeszcze przed świętami w sklepach Empik, Saturn oraz Media Markt.

Jeszcze przed oficjalną premierą płyty ruszy kampania radiowa według następującego rozkładu jazdy:

  • 12/13 grudnia – prezentacja PIMC w Programie 1 Polskiego Radia w ramach audycji Krzysztofa Nieporęckiego ?Wschodni Front?
  • 13 grudnia o godzinie 14:00 w Radiu Bemowo FM Radosław ?Szadek? Szatkowski w ramach audycji ?Szadek południową porą? dokona prezentacji zespołów uczestniczących w PIMC
  • 15 grudnia od 23:00 o projekcie PIMC w Antyradiu w programie ?Rzeźnia? będzie mówił Anzelmo!
A to już wiesz?  Podręczniki doczekały się e-wydań

Najlepsze zespoły składanki będą miały przyjemność reprezentować polską scenę niezależną w przyszłorocznej edycji festiwalu Woodstock Ukraina? a to dopiero początek działań promocyjnych!

Więcej informacji o projekcie na: https://www.facebook.com/PolishIndependentMusicCompilation

Więcej informacji o NuPlays na: http://media.nuplays.pl/

Źródło NuPlays S.A.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy