Wiadomości branżowe

WPROST: CBA kontra Bond

Teaser

Gromosław Czempiński, były szpieg, zapalony lotnik i biznesmen, do tej pory jeszcze nie odpalał ratunkowego spadochronu. W ogóle rzadko bywał w tarapatach. Od kilku dni jest podejrzany o pranie brudnych pieniędzy. W najnowszym wydaniu tygodnika WPROST – polski BOND kontra CBA.

Ponadto w nowym WPROST: Tomasz Lis o pokusie pielęgnowania popularności, Jan Kulczyk o rekinach, kokosach i biznesie, Jerzy Mazgaj o luksusie i kryzysie, a prof. Zbigniew Izdebski – o seksie i seksualności Polaków. We WPROST także o Polaków problemach z erekcją oraz o tym, czy prostytutki uratują polski budżet.

Pokusa, by pielęgnować własną popularność, jest tak potężna jak  strach przed jej utrata. Trudniej zrozumiała jest pokusa, by zabiegać o popularność za wszelka cenę – pisze we wstępniaku do najnowszego WPROST redaktor naczelny Tomasz Lis. I pokazuje, jakie efekty przynosi obłaskawianie draństwa w trosce o popularność. Jak sie kibola nazwało patriotą i nosicielem wartości, to kibol wali po twarzy fotoreportera i pali wóz transmisyjny. Może to juz nie wandalizm, może to juz akt niemal patriotyczny – pyta retorycznie i sarkastycznie Lis. I nie życzy rodakom, by „panowie na „p”” zdobywali popularność za wszelką cenę.

O popularność nie musiał się do tej pory specjalnie martwić były szef Urzędu Ochrony Państwa. Jego nazwisko pojawiało się do tej pory w związku z wielkim biznesem, obracał sie wśród elity. Znać go osobiście, mieć w komórce jego numer, powiedzieć o nim „Gromek” czy „Czempion” to w Warszawie wciąż jest coś. Twarz polskiego wywiadu, dużego biznesu i małego lotnictwa w środę została w mediach rozmazana jedna decyzja prokuratury. Ta zarzuca Gromosławowi Czempińskiemu, że wiele lat temu wziął wielomilionową łapówkę przy prywatyzacji Stoenu. Według CBA, generał  przyjmował milionowe łapówki i brał udział w praniu brudnych pieniędzy. Czempiński wpłacił juz milion złotych kaucji i opuścił areszt. W najnowszym wydaniu tygodnika WPROST – polski BOND kontra CBA, czyli kim jest Gromosław Czempiński.

Na łamach najnowszego wydania tygodnika WPROST także wywiad z Janem Kulczykiem. Jak pływałem w Oceanie Indyjskim, to mi mówili, żebym nie wchodził do wody, bo tam są rekiny. Tymczasem co roku w paszczy rekina ginie na świecie 7-8 osób, a na plażach 100 osób umiera od uderzenia w głowę spadającego z palmy kokosa. Podobnie jest biznesie – mówi we WPROST najbogatszy Polak. Zaprzecza też, że wyrósł na prywatyzacji i interesach z rządem. Nieprawda, nieprawda, jeszcze raz nieprawda! Ja to chyba wyryje na kamieniu i umieszczę ten kamień tu, na dole, w moim biurze! – podkreśla i podaje przykład poznańskiego browaru, który kupił 20 lat temu. To był wtedy lokalny browar, produkujący rocznie 800 tys. hektolitrów piwa. Dziś produkuje 16 mln hektolitrów i jest największym graczem na polskim rynku. O tym, jak podejmuje decyzje, w co inwestuje i dlaczego kryzys nie przyprawia go o ból głowy, Jan Kulczyk mówi Ryszardowi Holzerowi i Tomaszowi Moldze.

Kryzys nie jest też straszny Jerzemu Mazgajowi nazywanemu polskim specjalistą od luksusu. Na polskim rynku Mazgaj  reprezentuje takie marki, jak Ermenegildo Zegna, J.M. Weston, Hugo Boss, Kenzo czy Burberry. Wprowadził na giełdę spółkę Alma, mającą supermarkety z wyższej półki, kontroluje też spółki W. Kruk i Vistula. Jego zdaniem, kryzys uderzył przede wszystkim w ludzi z klasy średniej. Nawet menedżerowie z korporacji długo zastanawiają sie, zanim kupią nowy garnitur od Bossa – przyznaje w rozmowie z Tomaszem Machałą. Zdradza, że jego strategią w kryzysie było obniżenie cen produktów podstawowych. Są miejsca, gdzie jesteśmy tańsi niż dyskonty – mówi. A jednocześnie uważnie śledzi rynek. W tej chwili pada dużo małych firm, przedsiębiorstw, małych sklepów osiedlowych. Jest miejsce na rynku, które trzeba wypełnić. Kryzys przecież kiedyś się skończy – mówi Mazgaj.

To jest kryzys czy go nie ma? A jeżeli nie ma, to dlaczego wszyscy wokół zaczęli oszczędzać? Dlaczego ludzie poprzesiadali się z samochodów do komunikacji miejskiej? Dlaczego kupują w dyskontach, a do pracy zabierają kanapki? W najnowszym wydaniu WPROST – strach przed kryzysem w reportażu Anny Szulc.

Na łamach najnowszego wydania WPROST także – seks po polsku. W minionym tygodniu opublikowany został raport o seksualności Polaków. We WPROST autor raportu, prof. Zbigniew Izdebski, namawia starsze Polki: masturbujcie sie, to nic złego! Izdebski przyznaje, że ostatnie lata to wyraźny wzrost świadomości seksualnej kobiet, co niestety nie idzie w parze ze wzrostem świadomości seksualnej mężczyzn. Kobiety zaczynają stawiać większe wymagania mężczyznom, jeżeli chodzi o seks. O to, co Polacy robią w łóżku i w alkowie, jak o tym mówią i czy czerpią z tego satysfakcję, prof. Izdebskiego pyta Piotr Najsztub.  

Z raportu o życiu seksualnym Polaków wynika też, że na kłopoty z erekcją cierpi 2,6 mln Polaków. Większość z nich jak ognia unika lekarzy. Do lekarza pierwszego kontaktu zgłasza sie niespełna 13 proc. panów skarżących sie na dolegliwości seksualne. A jedynie 10 proc. stosuje legalne środki przepisane przez lekarza. W tej dziedzinie także Polak potrafi. Potrafi zrobić bardzo dużo, by jego wstydliwy sekret nie wyszedł na jaw – mówi prof. Zbigniew Lew-Starowicz, psychiatra i seksuolog. Jest w stanie nawet z tego powodu ryzykować zdrowie i życie. Jak ryzykują i czym ryzykują – o tym w najnowszym wydaniu WPROST.

We WPROST także o najnowszym pomyśle nad podratowanie budżetu. Wsypmy grosza do wychudzonej państwowej kiesy: zalegalizujmy i opodatkujmy prostytucję  – apeluje Ruch Palikota. W Polsce prostytutek jest ok. 10 tys., z czego jedna czwarta to mężczyźni. Mimo skąpych danych na temat seks biznesu w Polsce, można oszacować jego wartość, porównując nasz kraj z lepiej zbadanymi rynkami. Z całym dobrodziejstwem inwentarza – a więc również z drinkami w jacuzzi – to jakieś 10 mld zł rocznie. Gdyby pobierać od tego podatki na poziomie innych rodzajów działalności gospodarczej, dla budżetu oznaczałoby to nawet 2 mld zł rocznie. Ale czy ma sens walka z kryzysem budżetowym za pomocą pieniędzy pochodzących z nierządu?

Nowy WPROST w kioskach od poniedziałku, 28 listopada 2011 r. E-wydanie tygodnika – w sobotę o północy. E-wydanie jest dostępne na stronie tygodnika (ewydanie.wprost.pl) oraz u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. na witrynach e-kiosk (www.e-kiosk.pl), eGazety (www.egazety.pl) oraz Nexto (www.nexto.pl). WPROST jest również dostępne w wydaniu na tablety i smartfony w App Store oraz na Android Market. Szczegóły - na www.wprost24.pl.

*****

Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Tomasz Lis. Tygodnik WPROST jest jednym z najczęściej cytowanych mediów i najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w Polsce.

Źródło Platforma Mediowa Point Group SA. Dostarczył netPR.pl

Similar Posts