Wiadomości branżowe

Orkla Press przejmuje 90,32% NetSprint.pl Sp. z o.o.

Międzynarodowy koncern medialny Orkla Media podpisał umowę dotyczącą strategicznej inwestycji w spółkę NetSprint.pl Sp. z o.o., prowadzącą największą polską wyszukiwarkę internetową pod tą samą nazwą. Od połowy roku 2005 strategia Orkla Media nastawiona jest na zwiększenie swojej aktywności w nowych mediach. Koncern ma zamiar inwestować w portale wertykalne, serwis

Międzynarodowy koncern medialny Orkla Media podpisał umowę dotyczącą strategicznej inwestycji w spółkę NetSprint.pl Sp. z o.o., prowadzącą największą polską wyszukiwarkę internetową pod tą samą nazwą. Od połowy roku 2005 strategia Orkla Media nastawiona jest na zwiększenie swojej aktywności w nowych mediach. Koncern ma zamiar inwestować w portale wertykalne, serwis ogłoszeń drobnych oraz tematyczne serwisy internetowe, będące uzupełnieniem jego medialnej działalności.

W wyniku transakcji, Orkla Media, poprzez swoją zależną spółkę Orkla Press Polen AS, przejęła 90,32% udziałów w najpopularniejszej, rozwijanej w Polsce wyszukiwarce internetowej NetSprint.pl. Obecnie przeszukuje ona w zaawansowany sposób zasoby polskiego Internetu, oferując równocześnie rozwiązania wyszukiwawcze na potrzeby biznesu. Do czołowych klientów i partnerów firmy należą zarówno uznane polskie portale horyzontalne (w tym Wirtualna Polska), jak również międzynarodowe korporacje korzystające z ich usług wyszukiwawczych (m.in. PTK Centertel, Eniro Polska, wydawnictwo IDG).

NetSprint.pl był wielokrotnie nagradzany za swój produkt, wygrywając choćby w latach 2004 i 2005 kolejno czwartą i piątą edycję ?Teraz Internet? w kategorii na najlepszy serwis wyszukiwawczy. W 2004 roku firma zajęła siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. NetSprint.pl jest również obecny na rynku litewskim, posiadając bliźniaczy serwis Netsprint.lt

Wraz z początkiem 1990, Orkla Media stara się konsekwentnie realizować strategię rozwoju posiadanych przez siebie aktywów. Aktualnie w Polsce Grupa Orkla Press skupia udziały w gazecie ?Rzeczpospolita? wydawanej przez spółkę Presspublica oraz 13 gazetach regionalnych. Inwestycję w projekty internetowe na rynku skandynawskim Orkla rozpoczęła już z początkiem 1995 roku, skupiając znaczące pakiety firm uznanych liderów rynkowych w danych segmentach rynku. Jak twierdzi Lasse Bolander, Prezes Orkla Media Digital – NetSprint.pl będzie bardzo dobrym początkiem aktywniejszego działania Orkla Media na rynku nowych mediów w Polsce.

A to już wiesz?  Pierwsze w historii polskiej telewizji reality show z udziałem wróżek - ?Dom wróżek: ponad zmysłami? ? premiera już 8 kwietnia w TV Puls

##
NetSprint koncentruje się na tworzeniu precyzyjnych i wydajnych systemów wyszukiwawczych. Obecny jest na rynku polskim i litewskim. W Polsce jest dostępny na www.netsprint.pl, Wirtualnej Polsce, ponad 140 dużych serwisach internetowych oraz kilku tysiącach witryn amatorskich. Oferuje również rozwiązania do przeszukiwania zasobów korporacyjnych, m.in. NetSprint Intranet. Więcej informacji:Artur BanachPrezesNetSprint.pl Sp. z o.o.Tel. 022 8 444 990Sanjeev ChoudharyDyrektor Orkla Media Digital PolandTel. 022 874 51 20

 

Źródło NetSprint.pl. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy