Wystarczył kwartał, by do autorskiego systemu reklamy kontekstowej Wirtualnej Polski i NetSprint.pl ? Adkontekst ? przystąpiło ponad 100 serwisów internetowych, znacząco zwiększając potencjał reklamowy obu partnerów. Twórcy Adkontekstu zapowiadają dalszy wzrost zasięgu, m.in. dzięki włączaniu do niego serwisów osób nieprowadzących działalności gospodarczej.
Wirtualna Polska wraz z NetSprint.pl podsumowały pierwsze trzy miesiące funkcjonowania Adkontekstu ? autorskiego systemu pozwalającego wyświetlać reklamę kontekstową na stronach internetowych partnerów. Przez ten krótki okres do Adkontekstu przystąpiło ponad 100 podmiotów, a zasięg miesięczny witryn i serwisów internetowych wyświetlających obecnie reklamy Adkontekst, według styczniowego Badania Megapanel/PBI, wyniósł 70,59%.
System Adkontekst umożliwia wyświetlanie, na stronach serwisów partnerskich, reklam kontekstowo dopasowanych do ich treści oraz, co niezwykle istotne, charakteru poszczególnych serwisów. Reklamy prezentowane są w postaci Boksów Adkontekst, którymi mogą być zarówno Linki Sponsorowane, jak też Boksy Reklamowe. Boksy Adkontekst rozliczane są tylko w modelu Pay Per Click (PPC), reklamodawca płaci więc za skuteczną kampanię promocyjną; wyłącznie, gdy internauta kliknie w jego reklamę.
System został uruchomiony wraz z końcem ubiegłego roku. Pierwotnie Boksy Adkontekst wyświetlane były na wybranych serwisach portalu Wirtualna Polska (m.in. moto.wp.pl, banki.wp.pl, ksiazki.wp.pl), ale już od pierwszego dnia funkcjonowania przystępowali do niego partnerzy zewnętrzni. W chwili obecnej Boksy Adkontekst prezentowane są na ponad 100 serwisach, m.in. gratka.pl, forum.o2.pl, kupujemy.pl, totu.pl czy motofakty.pl. Z przeprowadzonej przez firmę badawczą Gemius S.A. analizy wyników badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że połączenie zasięgów Adkontekstu oraz zasięgu serwisów, na których funkcjonuje obecnie wyszukiwarka NetSprint (41,29%) sprawia, że z reklamami wyświetlanymi przez WP.pl i NetSprint.pl miało kontakt 79,32% polskich internautów (badanie Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2006 r.).
?Potencjał Adkontekstu i jego przewagi nad alternatywnymi programami niemal natychmiast dostrzegli właściciele serwisów WWW ? podkreśla Grzegorz Borowski odpowiadający za rozwój systemu ze strony WP.pl ? O sukcesie Adkontekstu zadecydowały m. in. dostęp do kampanii kilku tysięcy reklamodawców sieci WP.pl i NetSprint.pl, niemal idealne dopasowanie reklam, atrakcyjne stawki za przekierowanie oraz rozliczenia przelewem bankowym. Mamy już ponad stu partnerów i wciąż zgłaszają się nowi? ? dodaje.
?W zeszłym tygodniu umożliwiliśmy przystępowanie do Adkontekstu właścicielom serwisów WWW nieprowadzącym działalności gospodarczej ? mówi Artur Banach, Prezes NetSprint.pl ? Ich zapytania napływały do nas niemal od startu programu. Szczególnie istotna dla tej grupy jest możliwość otrzymywania wynagrodzenia przelewem bankowym, co Adkontekst skutecznie zapewnia. Dzięki uwagom naszych partnerów, którzy podkreślają łatwość kontaktu z konsultantami Adkontekstu, nasz system może być dynamicznie rozwijany z uwzględnieniem potrzeb polskich właścicieli serwisów WWW” ? kończy Artur Banach.
Więcej informacji o systemie Adkontekst znajduje się na stronach:
http://firma.netsprint.pl/reklama/7.html – informacje dla Reklamodawców,
http://firma.netsprint.pl/reklama/20.html – informacje dla właścicieli serwisów WWW wraz z formularzem zgłoszeniowym do systemu.
Wirtualna Polska to pierwszy polski portal internetowy, multimedialna platforma komunikacji, informacji i transakcji elektronicznych. Współtworzona przez użytkowników sieci jest jednym z najchętniej odwiedzanych i najbardziej rozpoznawalnych miejsc w polskim Internecie. Systematycznie wzbogacając swe zasoby WP.pl udostępnia użytkownikom największą liczbę internetowych serwisów tematycznych, wysokiej klasy rozwiązania e-biznes, niespotykaną ofertę reklamową, profesjonalne witryny finansowe.
NetSprint koncentruje się na tworzeniu precyzyjnych i wydajnych systemów wyszukiwawczych. Obecny jest na rynku polskim i litewskim. W Polsce jest dostępny na www.netsprint.pl, Wirtualnej Polsce, ponad 140 dużych serwisach internetowych oraz kilku tysiącach witryn amatorskich. Oferuje również rozwiązania do przeszukiwania zasobów korporacyjnych, m.in. NetSprint Intranet i NetSprint Site.
Wyszukiwarka NetSprint jest dwukrotnym zwycięzcą konkursu „Teraz Internet” w kategorii „Baza danych, katalogi, wyszukiwarki. Spółka zajęła również siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej w 2004 roku.
Dane kontaktowe:
Katarzyna Halicka,
Zespół Komunikacji WP
tel. 058 52 15 665, kom. 661 997 138,
e-mail: [email protected]
Jakub Kacprzak
Business Development Manager
NetSprint.pl Sp. z o.o.
ul. Tyniecka 44c, 02-621 Warszawa
tel./fax. 022 8 444 990
e-mail: [email protected]
