Marketing szeptany to unikatowa forma promocji, której głównym założeniem jest stymulowanie spontanicznego dialogu i zachęcanie do wymiany doświadczeń konsumenckich. Czym kierować się kierować przy wyborze agencji marketingu szeptanego, żeby kampania przyniosła oczekiwane efekty?
<
p>Ideą Marketingu Szeptanego jest wykorzystanie niezaprzeczalnej siły marketingu rekomendacji, czyli wymiany doświadczeń konsumenckich oraz zaspokojenie naturalnej potrzeby potencjalnego klienta do zdobywania i dzielenia się informacją. Wynika to z tego, że na przestrzeni ostatnich lat ludzie zmęczeni krzykliwymi komunikatami, uodpornili się na standardowe przekazy reklamowe. W obecnej chwili decydującym bodźcem do zakupu, nie jest zatem reklama, ale opinia osoby takiej jak my. Osoby której ufamy.
Na rynku działa wiele agencji interaktywnych które wykorzystują tego typu mechanizmy. W jaki sposób spośród kilkudziesięciu firm świadczących usługę marketingu szeptanego, wybrać najlepszą? Po pierwsze zdefiniować cel i oszacować rezultaty. Następnie zwrócić uwagę na kilka aspektów które pomogą ocenić profesjonalizm agencji.
Warto zapoznać się ze standardami, według których wybrana agencja kieruje się przed i w trakcie realizacji kampanii WoMM. Rzetelna praca informacyjna oparta jest na wiedzy, doświadczeniu oraz przeprowadzana jest zgodnie z zasadami etycznego działania na forach i blogach w Internecie. Marketing szeptany nie polega na podszywaniu się pod klientów, ale na przeprowadzeniu rzetelnego testu konsumenckiego, który jest w stanie wykazać w jakich miejscach można prowadzić skuteczny dialog, jakim językiem się posługiwać i w końcu jak kreatywnie nawiązywać rozmowę z osobami, które są zainteresowane tematem. Zubożenie działań marketingu szeptanego oraz ograniczanie go do rozpowszechniania opinii o marce lub produkcie w sieci może skutkować efektem odwrotnym od zamierzonego. Świadomi konsumenci są wyczuleni na nieszczere opinie, z łatwością wyłapują fałsz w wypowiedziach ?ekspertów?. Warto pamiętać, że informacja raz zamieszczona w sieci, pozostaje tam na bardzo długo.
Ważną do rozpatrzenia jest również kwestia cen oferowanych usług. Pamiętając o ogromnym potencjale drzemiącym w marketingu szeptanym nie zapominajmy, że prowadzony w sposób nieprawidłowy może przynieść negatywne skutki. Niska cena tego typu usługi może sugerować o niskiej jakości, o tym że działania nie będą prowadzone przez doświadczonych specjalistów. Mylne jest przeświadczenie, że umiejętne sterowanie dialogiem jest łatwe. Działania agencji polegają na budowaniu oraz utrwalaniu wizerunku marki w umysłach klientów. Finalnym efektem jest przywiązanie, zaufanie i sympatia konsumenta. Realizacja takiego planu to długoterminowa i wymagająca zaangażowania praca, podejmowania na długo przed realizacją właściwej kampanii oraz wliczona zwyczajowo w cenę usługi.
Priorytetem działania w obszarze WoMM czyli Word of Mouth Marketing jest regularne dostarczanie bodźców klientom, którzy wyrażają chęć rekomendowania produktów, inicjowanie i ułatwianie tego procesu ? mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET. Zapraszam na strony serwisu opiniewinternecie.pl, proponowane w ramach niego usługi WoMM opierają się na sprawdzonych i rzetelnych metodach , które nie tylko uzupełniają tradycyjny przekaz reklamowy, ale również, jako kompletne narzędzie marketingowe pozwalają debiutującym markom i produktom zaistnieć na rynku. Jego działanie opiera się na zasadzie budowania reputacji, czyli wizerunku firmy, produktu, usługi przy wsparciu wiedzy i doświadczenia aktywnych Internautów, którzy stanowią autorytet w danej grupie docelowej oraz umiejętnie wykorzystują narzędzie jakim jest siła rekomendacji ? dodaje Kamila Szwagiel.
Świadomy reklamodawca wie, iż aby osiągnąć sukces, musi zaistnieć na rynku. Masowe komentarze w sieci dostarczają zatem klientom agencji mylnego przekonania o skuteczności działań. Pamiętajmy, iż do zadań agencji należy przede wszystkim odnalezienie konsumentów, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani zakupieniem produktu oraz pobudzanie ich do dzielenia się z innymi zdobytymi wcześniej informacjami. Odpowiednia agencja to taka, której postępowanie jest przemyślane, raportowane i zgodne z normami. Przy jej wyborze powinniśmy kierować się nie tylko intuicją, ale również biznesową kalkulacją możliwych efektów i korzyści z kampanii marketingu szeptanego.
