Wiadomości branżowe

Silne wpływy Unii Europejskiej – wyniki badania ETB

Silne wpływy Unii Europejskiej – wyniki badania ETB
Polacy spośród 12 krajów Unii Europejskiej najsilniej opowiadają się za zwiększeniem wpływów Unii w krajach członkowskich. 31% Europejczyków uważa, że Unia powinna mieć takie same wpływy jak obecnie, 35% badanych Europejczyków jest zupełnie odmiennego zdania - takie wyniki uzyskano w tegorocznym badaniu European Trusted Brands, przeprowadzanym przez Reader’s Digest. W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands wzięło udział ponad 25 tysięcy respondentów z 14 europejskich krajów. Wypowiedzieli się oni m.in. w kwestii związanej z Unią Europejską w krajach członkowskich. Pytania na ten temat zadano także Szwajcarom i wybiórczo Rosjanom. Tak duży przekrój wśród respondentów, pozwolił uzyskać odmienne opinie na temat Unii Europejskiej od osób z krajów stowarzyszonych w UE od dawna i z krajów nowo przyjętych.Co trzeci badany Europejczyk uważa, że Unia powinna mieć takie same wpływy na przyszłość krajów członkowskich jak obecnie, a taka sama część respondentów wolałaby ich ograniczenia. Co więcej, około 35% badanych opowiada się za zwiększeniem wpływów Unii w stosunku do

Polacy spośród 12 krajów Unii Europejskiej najsilniej opowiadają się za zwiększeniem wpływów Unii w krajach członkowskich. 31% Europejczyków uważa, że Unia powinna mieć takie same wpływy jak obecnie, 35% badanych Europejczyków jest zupełnie odmiennego zdania – takie wyniki uzyskano w tegorocznym badaniu European Trusted Brands, przeprowadzanym przez Reader?s Digest. 

W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands wzięło udział ponad 25 tysięcy respondentów z 14 europejskich krajów. Wypowiedzieli się oni m.in. w kwestii związanej z Unią Europejską w krajach członkowskich. Pytania na ten temat zadano także Szwajcarom i wybiórczo Rosjanom. Tak duży przekrój wśród respondentów, pozwolił uzyskać odmienne opinie na temat Unii Europejskiej od osób z krajów stowarzyszonych w UE od dawna i z krajów nowo przyjętych.

Co trzeci badany Europejczyk uważa, że Unia powinna mieć takie same wpływy na przyszłość krajów członkowskich jak obecnie, a taka sama część respondentów wolałaby ich ograniczenia. Co więcej, około 35% badanych opowiada się za zwiększeniem wpływów Unii w stosunku do ich krajów. Silniejsze wpływy UE mocno popierają Hiszpanie (71%), Rosjanie (51%) i Portugalczycy (51%). Największymi przeciwnikami są natomiast Brytyjczycy (67%), Austriacy (63%) oraz Finowie (57%).

Za zwiększeniem wpływów Unii Europejskiej opowiedziało się najwięcej Polaków ? aż blisko 80% badanych. W porównaniu do przeciętnego Europejczyka, Polak zdecydowanie częściej dopuszcza w przyszłości zwiększone wpływy Unii na rozwój swojego kraju (77% głosów w Polsce w porównaniu do 35% głosów w Europie). Co piąty badany Polak chciałby, aby wpływy Unii na jego kraj zostały utrzymane na obecnym poziomie. Zaledwie 2% badanych z Polski opowiada się za ograniczeniem w przyszłości wpływów Unii na ten kraj.

Badani Polacy w większości różnią się poglądami na temat Unii od innych Europejczyków. To bardzo ciekawe z naszego punktu widzenia, że Polacy ? jako nowi członkowie wspólnoty – najbardziej popierają zwiększenie wpływów Unii Europejskiej na przyszłość swojego kraju. Sondaże w kolejnych latach pokażą, czy ta opinia się utrzyma, czy też się zmieni – powiedziała Alicja Fuksiewicz, odpowiedzialna za badanie European Trusted Brands w Polsce.

A to już wiesz?  ?Pierwsza miłość? ? nowe odcinki już od września!

Jak wynika z przeprowadzonego sondażu, Europejczycy nie popierają także przyjęcia Turcji do UE ? jest to opinia 73% badanych. Najbardziej przychylnie na tę kwestię zapatrują się Węgrzy, ale także Brytyjczycy i Portugalczycy, a najmniej Austriacy. Polacy nieco częściej niż pozostali Europejczycy popierają przyjęcie Turcji w szeregi Unii (62%).

Badanie European Trusted Brands już od sześciu lat jest przeprowadzane w kilkunastu krajach Europy. Jego głównym celem jest poznanie poziomu zaufania Europejczyków do różnych dziedzin życia społecznego, politycznego i gospodarczego. Sondaż został przeprowadzany metodą ankiety pocztowej, w okresie od września do października 2005 roku, na próbie ponad 25 tysięcy mieszkańców 14 krajów Europy, w tym również Rosji. W Polsce w badaniu wzięło udział 1109 osób. 

 

Źródło Tarsago Polska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy