<
p>Grupa Allegro-GG zajęła wysokie, 2. miejsce w najnowszym badaniu popularności witryn i aplikacji Megapanel, prowadzonym przez PBI/Gemius, ustępując jedynie Grupie Google i zostając tym samym największym podmiotem, którego dane są objęte audytem
Kwietniowe wyniki badania Megapanel to pierwszy ranking zrealizowany według nowych zasad grupowania witryn i aplikacji. Grupa Allegro-GG osiągnęła w nim zasięg 81,4% docierając do 16,6 mln polskich internautów (?Real Users?), ustępując jedynie Grupie Google, wyprzedzając trzeciego w kolejności Facebook?a o prawie 2 miliony użytkowników i wyraźnie dystansując grupy lokalnych portali horyzontalnych.
Grupa Allegro-GG to największa obecnie audytowana grupa internetowa w Polsce ? wynika z badania. W kategorii ?Użytkownicy i uruchomione aplikacje? zasięg grupy to aż 84,1% ze stratą do lidera, którego dane nie są potwierdzone audytem, na poziomie około miliona.
| Nazwa | Realni Użytkownicy (RU – real users) | RU ? zasięg [%] | Użytkownicy i uruchomione aplikacje | Użytkownicy i aplikacje ? zasięg [%] | Audyt (tak / nie) |
1 | Grupa Google | 18 322 767 | 89,72% | 18 322 767 | 89,72% | nie |
2 | Grupa Allegro-GG | 16 615 526 | 81,36% | 17 173 524 | 84,09% | TAK |
3 | facebook.com | 14 691 314 | 71,93% | 14 691 314 | 71,93% | nie |
4 | Grupa Onet.pl | 14 343 666 | 70,23% | 14 343 666 | 70,23% | TAK |
5 | youtube.com | 14 100 446 | 69,04% | 14 100 446 | 69,04% | nie |
6 | Grupa Wirtualna Polska-Orange | 12 953 589 | 63,43% | 12 953 589 | 63,43% | TAK |
7 | Grupa Gazeta.pl | 12 152 234 | 59,50% | 12 152 234 | 59,50% | TAK |
8 | Grupa Interia.pl | 12 146 923 | 59,48% | 12 154 679 | 59,51% | TAK |
9 | wikipedia.org | 10 407 219 | 50,96% | 10 407 219 | 50,96% | nie |
10 | Grupa O2 | 9 406 096 | 46,06% | 9 587 361 | 46,94% | TAK |
źródło: Megapanel PBI/Gemius kwiecień 2013
– ?Od momentu poszerzenia składu akcjonariatu PBI z zadowoleniem obserwujemy zmiany jakie zachodzą w metodologii badania. To dzięki nim otrzymaliśmy nareszcie potwierdzenie w liczbach wiodącej roli Grupy Allegro na rodzimym rynku? ? powiedział Tomasz Jażdżyński, prezes GG Network SA należącej do Grupy Allegro. – ?Głęboko wierzymy, że już wkrótce uda się oczyścić badanie z ostatnich zaszłości i wprowadzić dalsze udoskonalenia, tak aby Megapanel prezentował jak najdokładniej rzeczywisty układ sił w polskim Internecie.?
Od 2011 roku Grupa Allegro i GG Network posiadają wspólne Biuro Reklamy oferujące innowacyjne i skuteczne produkty reklamowe oparte o aktywa obydwu należących do koncernu Naspers spółek. W kwietniu bieżącego roku Grupa Allegro została formalnym właścicielem GG Network. Powierzchnia reklamowa liczona liczbą odsłon, jaką dysponuje Biuro Reklamy Allegro-GG jest największa na polskim rynku i wynosi 4,4 miliarda ? prawie dwukrotnie więcej niż w przypadku kolejnej w rankingu Grupy Onet.
| Nazwa | Liczba odsłon krajowych |
1 | Grupa Allegro-GG | 4 373 301 349 |
2 | Grupa Onet.pl | 2 443 047 663 |
3 | Grupa Wirtualna Polska-Orange | 2 327 016 637 |
4 | Grupa Interia.pl | 1 105 857 038 |
5 | Grupa Gazeta.pl | 822 167 092 |
źródło: Megapanel PBI/Gemius kwiecień 2013
Grupa Allegro ? http://www.allegro.pl – to międzynarodowy koncern branży internetowej obecny w ponad 23 krajach, głównie w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. Działalność firmy skupia się na obszarze handlu internetowego m.in. w segmencie platform transakcyjnych, sprzedaży detalicznej, porównywarek cenowych i płatności. Grupa zarządza ponad 120 markami. Dzięki bezpieczeństwu, łatwości i niezawodności transakcji online zapewnianych przez serwisy Grupy Allegro stały się one liderami na swoich rynkach i dziś wyznaczają trendy w e-commerce.
W Polsce Grupa od lat działa na rynku platform transakcyjnych jako operator Allegro.pl. W obszarze usług płatniczych należy do niej serwis PayU.pl. Na rynku serwisów ogłoszeniowych Grupa rozwija takie marki jak Tablica.pl, otoMoto.pl, otoDom.pl, Oferia.pl i Cokupić.pl. Ponadto portfolio Grupy Allegro uzupełniają: porównywarka Ceneo.pl, klub zakupowy Fashiondays.pl, Agito.pl, Stendi.pl i Łazienkaplus.pl działające w segmencie sprzedaży detalicznej online oraz iStore ? dostawca oprogramowania dla sklepów internetowych. Dodatkowo w Polsce w ramach Grupy funkcjonują: popularny serwis społecznościowy Wykop.pl, serwis finansowy Bankier.pl oraz komunikator internetowy GG.
GG Network S.A. – http://www.gg.pl/info – jest producentem popularnego komunikatora GG (d. Gadu-Gadu), który co miesiąc uruchamia na swoich komputerach blisko 9 mln osób. Komunikator pozwala być w ciągłym kontakcie dzięki wersji GG na komputer, przeglądarkę i komórkę. Spółka należy do Grupy Allegro.