Jednoaktówka po śląsku po raz drugi

Imago Public Relations we współpracy z Gazetą Wyborczą w Katowicach i przy współudziale Ingmara Villqista, jednego z najlepszych polskich dramatopisarzy, organizuje drugą edycję konkursu na jednoaktówkę po śląsku. < p>- ?Śląskie przebudzenie?, o którym mówi Kazimierz Kutz to budząca się w społeczeństwie identyfikacja z regionem w którym żyjemy i pracujemy. Dla specjalistów w komunikowaniu to fascynujące zjawisko, w którym chcemy mieć i mamy udział dzięki między innymi organizacji konkursu na jednoaktówkę - mówi Rafał Czechowski, dyrektor zarządzający Imago Public Relations, organizatora tegorocznego konkursu. - Kiedy ktoś ma dar czy talent idące w parze z entuzjazmem i tym swoistym ?chceniem?, które na Śląsku objawia się zapałem do pracy bez jakiegoś szczególnego oglądania się na nagrodę ? jest to warte dostrzeżenia i uznania. ? dodaje Rafał Czechowski. W konkursie mogą wziąć udział zawodowcy i amatorzy bez względu na miejsce zamieszkania.
  • W języku śląskim, czy gwarze, jak uważają niektórzy specjaliści, nie powstawały dotąd dramaty w jednym akcie. Postanowiliśmy zaryzykować i ogłosić konkurs na tę trudną formę literacką. Na zeszłoroczną edycję napłynęło kilkadziesiąt prac, impreza stała się wielkim wydarzeniem kulturalnym i społecznym, więc kontynuujemy ją ? mówi Waldemar Szymczyk dyrektor wydawniczy Imago Public Relations.
Jednoaktówki można przesyłać do 30 listopada 2012 na adres [email protected]. Prace nie mogą być dłuższe niż 10 stron maszynopisu, a w jednoaktówce napisanej po śląsku może pojawiać się najwyżej czterech bohaterów. Nagrodą dla najlepszych autorów będzie inscenizowane czytanie ich prac przez aktorów w katowickim teatrze Korez. Reżyserami będą Ingmar Villqist, Mirosław Neinert, dyrektor teatru Korez oraz Robert Talarczyk, dyrektor Teatru Polskiego w Bielsku-Białej. Patronat nad konkursem objęli marszałek województwa śląskiego oraz Instytucja Kultury Katowice Miasto Ogrodów.
Źródło Imago Public Relations. Dostarczył netPR.pl
Authors

Related posts

Top